2007-01-24

érthetetlen


nagyon sok mindenféle levelet kapok minden nap, amik közül számos arról szól, hogy az írója nem tudja eldönteni, hogy hiv-fertőzött-e vagy sem.

nem is lehet azt tudni hiv-teszt nélkül.

azt nem értem, hogy miért nem mennek el az emberek tesztre? én még emlékszem arra, amikor nem voltam hiv-fertőzött, és én sem jeleskedtem nagyon ebben a dologban. azonban amikor olyan kapcsolatba kerültem, ahol felismertem a kockázatot (és lám, nem is rosszul), akkor elmentem tesztre. úgy értem, nem spekuláltam hónapokig, hogy vajon ha lett egy kiütés a popómon, akkor hiv-fertőzött vagyok-e, és nem figyeltem, hogy a konyhában szerzett sebesüléseim mennyi idő alatt gyógyulnak be, hanem csináltattam tesztet. az a hét BORZALMAS volt, ugyanakkor amikor megkaptam a diagnózisomat, akkor furcsán meg is könnyebbültem: akkor most legalább tudom, hogy mi van, nem kell tovább parázni ezen.


csak a hiv-teszt ad megbízható eredményt. a hiv-fertőzést nem lehet kimutatni a szokásos vérképből vagy vizeletvizsgálatból, a nőgyógyász vagy a fogorvos nem ismeri fel, mert nincsen semmilyen jele, és a hiv-fertőzés évekig tökéletesen tünetmentes lehet (sőt általában az), amikor meg már tünetek vannak, akkor régen rossz. mindenféle spekulálás, találgatás, öndiagnózis csak fölösleges önemésztés. az ilyen aggodalom sokkal betegebbé tesz, mint a hiv. menjetek el tesztre, az az egyetlen megoldás.


(és az is egy hülyeség, amikor véradásra mentek hiv-teszt helyett. egy csomóan csinálják, tudom, ne tagadjátok!)


10 megjegyzés:

Névtelen írta...

ezt én se értem. ha valakit annyira érdekel, hogy fertőzött-e, hogy idegeneket faggat az interneten meg összevissza variál a fogorvosnál meg a véradóban, miért nem megy el inkább oda, ahol simán megmondják neki? sokkal egyszerűbbnek tűnik.

any írta...

Nem tagadom...

Névtelen írta...

én elmentem és tényleg halálra izgultam magam, amíg megérkezett az eredmény, de megúsztam. elgondolkodtató volt és rémisztő.
viszont azon gondolkozom, hogy esetleg egyébként is érdemes néha teszet csináltatni, ha az embernek van nemi élete, még ha egy megbízhatónak gondolt partnerrel is. nem?

Névtelen írta...

Én igazán elmennék, de egyedül nyúlbéla vagyok. Elvileg nincs miért aggódnom, de az ördög ugye mindig ébren van...

Névtelen írta...

hát megyek veled szívesen.

shivamantra írta...

ha állandó partnered van, és sem ő, sem te nem kúrtok félre, akkor fölösleges hiv-tesztet csináltatni. úgy értem, az első teszt után.

stanglika írta...

de shiva. honnan tudom én azt, hogy nem kúrunk félre? mármint azért előadódhatnak kellemetlen meglepetések sajnos.
hát a saját apukám is félrekúrt, pedig róla aztán igazán nem gondoltam volna.

Névtelen írta...

Az aktívan nemi életet élőknek 3-6 havonta érdemes tesztre menni, pláne ha nem szeretik a gumit:(
Aki "feltételezetten" tartós és hűséges kapcsolatban él, az sem érezheti magát 100% biztonságban, érhetik az embert meglepetések és egy-egy félrelépés lehet végzetes is, ismerek pár embert, akik így jártak.
Valóban a legtöbb kérdés a fórumokon, hogy pozitív vagy sem az ember, el kell menni és kész. Az önemésztésnél nincs rosszabb!
A plakát, ahol a kisfiú van, az Nekem is megvan. Már régi, asszem a 90-es évek elejéből való, utána már nem is láttam nagyon kampányt, mert ugye bejött a HAART és nem lett "olyan nagy" probléma a HIV.

Névtelen írta...

milyen kisfiú????

shivamantra írta...

a plakátkisfiú.