2006-11-05

egyszerkétszer?

azt szeretném kérdezni az itt járó pozitívoktól, hogy szerintetek mi a jobb: a naponta egyszer szedhető tabletta, vagy a naponta kétszer? nincs ebben egyetértés, mert az egyik tábor azt mondja, hogy a naponta kétszeri szedés mellett kevesebb a mellékhatás és kisebb a kockázata a kihagyott gyógyszeradagoknak (kevesebb idő telik el két adag között, és így nem tud annyira lecsökkenni a gyógyszerszint, hogy rezisztencia alakuljon ki). a másik vélemény szerint a napi egyszeri szedés sokkal kényelmesebb, kevesebb gyógyszert kell cipelni, és jobban elrejthető. a gyógyszergyárak is megosztottak, de valamiért ezerrel csinálják az egyszer szedhető gyógyszereket (ahelyett, hogy valami értelmesre költenék a pénzüket).
szóval ti mit gondoltok? főleg azok véleménye érdekelne, akik szednek gyógyszert (akkor is, ha nem hiv-gyógyszert, hanem mást, de rendszeresen).

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem van összehasonlításra is lehetőségem, mert eleinte napi kétszer szedtem, aztán áttértem a napi egyszeri szedésre. Tulajdonképpen ugyanazokat kapkodom be egyszerre, mint koárbban két részletben. Eltekintve az adagkihagyás rizikójától, nekem ez így sokkal jobb. A reggeli gyógyszerrel soha nem volt problémám, este viszont szinte mindig máshol, más élethelyzetben voltam, mindig szervezést igényelt, hogy legyen innivaló, folyton rettegtem, hogy nem lesz nálam időben, ez most már nincs. Kb minden reggel ugyanakkor kelek, lenyelek öt tablettát, és a következő reggelig nem kell vele foglalkozni. Ritkán fordul elő, hogy nem jövök haza a következő reggelig, ezért a zsebemben sem kell hordozni a köv. adagot.

Névtelen írta...

Ez életvitel kérdése, ahogy az előttem nyilatkozó írása alapján is kiderül. Amikor elkezdi szedni a beteg a gyógyszert, akkor ezt is megbeszéli a kezelőorvosával. Én a napi kétszer mellett vagyok, igaz csak hajszálnyi előnnyel.
Az nem igaz, hogy, aki napi egyszer szed gyógyszert, az kevesebb adagot cipel, hiszen az napi 4-5 tablettát szed, míg aki kétszer szed, az általában napi 4-et. Tehát nagyjából ugyanannyi.
A másik: napi kétszeri adag mellett valóban kevesebb a rizikó a rezisztencia szempontjából.
Ismeretes a 95%-os szabály, ami azt jelenti, hogy a havi összes adag legalább 95%-át be kell venni. Ez napi kétszeri gyógyszerszedés mellett általában 60-62 adagot(februárban 56 vagy 58 adagot jelent). Ez azt jelenti, hogy 57-szer vagy 59-szer mindenképpen be kell venni...tehát max. 3-szor maradhat ki adag(de nem egymást követő adagok).
A napi egyszeri bevétel esetén havi 30-31 adagot jelent, itt legrosszabb esetben is csak 2-szer, de inkább csak 1-szer lehet kihagyni.
Mindez szerintem életvitel kérdése, és mielőtt elkezdi szedni az ember, ezt magában tisztázni tudja, hogy neki melyik lesz majd a jobb. Ha valakinek gond az esti adagot megoldani, akkor válassza az egy alkalmasat, ha valakinek nem gond, akkor maradhat a két alkalmas mellett.
Mellesleg én napi kétszeres vagyok.

Névtelen írta...

En a napi egyszersem mellett teszem le a voksom.
B.

Névtelen írta...

napi 1 jobb lenne