2006-07-01

eltáncol

kollegám, bob huff mesélt nekem először arról, hogy afrikában az emberek eltáncolják és eléneklik a hiv-vel és az aids-szel kapcsolatos tudást, érzéseket és történeteket. ez az írás tudományosabb szemszögből mutatja be ezt a jelenséget (kultúrantropológusok előnyben).
az afrikában élő sok milliónyi hiv-fertőzött túlnyomó többsége írástudatlan. az információk tehát szájhagyomány útján terjednek, és ennek legmegbízhatóbb, legősibb módszere a zene és a tánc. mindent el lehet mondani énekben, mindent meg lehet mutatni táncban: a gyógyszerek hatását, az óvszer használatát, vagy azt, hogy egy asszony hogyan mentette meg a gyermekét az aids-től azzal, hogy elvitte orvoshoz, és gyógyszert kaptak.
mi a múltkor bob vezetésével az integráz enzim működését táncoltuk el egy belvárosi szálloda konferenciatermében brüsszelben. borzasztó sokat nevettünk közben. nekem a gazdasejt dns-láncát kijavító fehérje szerepe jutott.

6 megjegyzés:

j írta...

és én pont erről a látványról maradtam le. ehh

Névtelen írta...

Na ez kész :D Rettenetesen vihogok :) (Mert elég vizuális típus vagyok.) Azt hiszem, elmegyek keresni egy idézetet.

Névtelen írta...

Na megvan. Ez is Adrian Mole. (Off, de nem bírom kihagyni.)

"Január 29. Péntek
Ma súlyos migrén tört rám, korán hazajöttem a suliból (kihagytam az összehasonlító vallástörténettesztet). Apát a tévé előtt találtam. Az Óvodatévét nézte, és a makkot utánozta, amint éppen kihajt, és tölggyé fejlődik.
A döbbenettől némán bújtam ágyba."

Névtelen írta...

Jajj, shivamantra, ez kész :))))

Névtelen írta...

nah, megnéztem volna... :)))
de amúgy nem lehet rossz...
eddig csak ábrákon lthattad a történetet, de most aktívan el is játszhatod...

zenés, táncos HIV szinház.....
uhhh, de morbid.... :P

Névtelen írta...

Hmmm, és most mit táncol el? Medvét télen?